ترفند های زندگی

سرویس چینی بخریم یا آرکوپال؟

تفاوت ظروف چینی و آرکوپال

ظروف چینی و اوپال، با وجود شباهت‌شان، از چند جنبه متفاوت هستند. اولین تفاوت آن‌ها در جنس و نحوه تولید است. ظروف اوپال جنسی بین چینی و شیشه دارند و بگونه‌ای ساخته می‌شوند که از چینی سبک‌تر و از شیشه زیباتر و مقاوم تر باشند. در ادامه به تفاوت‌های بیشتر آن‌ها می‌پردازیم:

وزن: سنگین بودن ظروف غذاخوری برای بسیاری از بانوان اهمیت دارد. ظروف آرکوپال وزن کمتری نسبت ظروف چینی دارند و هنگام شستشو و جابجا کردن، بسیار راحت‌تر هستند؛ همچنین برای استفاده روزمره و مهمانی‌ها می‌توانند انتخاب مناسبی باشند. از طرف دیگر از ظروف چینی به دلیل وزنی که دارند، چندان مناسب استفاده روزمره نیستند، اما برای مهمانی‌ها و مراسم‌ها می‌توانند گزینه مناسبی باشند. مقاومت: مقاومت ظروف اوپال نسبت به ظروف چینی بیشتر است و در صورت افتادن یا ضربه دیدن، احتمال آسیب رسیدن به ظروف اوپال کمتر از چینی است. از طرف دیگر، ظروف آرکوپال به‌دلیل روش ساخت و قرارگرفتن در کوره‌هایی با دمای بالای ۱۵۰۰ درجه سانتی‌گراد، در برابر گرما نیز مقاوم‌اند. این ویژگی باعث می‌شود تا با اطمینان، بتوان از آن‌ها در مایکروویو نیز استفاده کرد. از طرف دیگر ظروف چینی این اندازه گرما را نمی‌توانند تحمل کنند و نمی‌توان آن‌ها را در ماکروویو قرار داد. شیک و زیبا بودن: برای سال‌های طولانی، ظروف چینی به عنوان ظروف شیک، برای مجالس مختلف و میهمانی‌ها استفاده می‌شدند؛ همچنین به علت براقیت ظروف چینی، زیبایی و تنوع، ظروف آرکوپال در مجالس و مهمانی‌ها استفاده نمی‌شدند. در سال‌های اخیر، ظروف آرکوپال با تنوع طرح، افزایش براقیت و زیبایی توانسته‌اند در این مورد به خوبی با ظروف چینی رقابت کنند.

مطلب پیشنهادی برای شما:   انتخاب و خرید سیگار برگ اصل و مناسب

 

سرویس چینی بخریم یا آرکوپال؟

وزن سبک، مقاومت در برابر حرارت و ضربه

همچنین زیبایی، از ویژگی‌های ظروف آرکوپال است‌. همه این ویژگی‌ها در کنار هم ظروف آرکوپال را به یک انتخاب مناسب برای استفاده روزمره، دورهمی‌ها، مهمانی‌های بزرگ و مجالس رسمی تبدیل می‌کند.

از طرف دیگر ظروف چینی علیرغم مقاومت پایین در برابر ضربه و حرارت، همچنین وزن سنگین، زیبایی و جذابیت‌های خاص خود را دارند و برای مجالس و مهمانی‌های رسمی، یک گزینه مناسب هستند.

با توجه به اطلاعاتی که داده شد و سلیقه شخصی خودتان، می‌توانید بهترین ظروف را بر اساس نیازتان انتخاب کنید.

لوازم آشپزخانه تعداد بسیار بالایی دارد که در دسته بندی های مختلفی تقسیم بندی شده اند و آنها جزو لوازم ضروری آشپزخانه به شمار میروند. بخش مهمی از آنها را ظروف غذاخوری تشکیل می دهد که زیبایی آنها نشان دهنده ی سلیقه ی شماست و در زیبا شدن میز غدایتان بسیار موثر است.

 

ظروف اوپال یکی از جنس ظروفی است که به دلیل مزایای فراوان این روزها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و افراد بسیاری برای استفاده دم دستی و به عنوان ظروف غذاخوری پذیرایی آن را انتخاب می کنند.

این ظروف دارای وزن سبک، جنسی مقاوم در طرح و رنگ های متعددی هستند که مناسب سلیقه های مختلف می باشد ولی باید قبل از خرید آن به نکاتی توجه کنید تا بهترین ‌و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید

هنگام خرید انواع ظروف غذاخوری آرکوپال نهایت دقت خود را به خرج دهید تا ظروفی را انتخاب نمایید که دارای موج کمتری باشند. در صورتی که قصد خرید ظروف بلورین را برای کاربرد روزانه دارید توصیه می شود از خرید انواع فانتزی ظروف آرکوپال که
شکل ظاهری غیرمعمولی دارند و شستشوی آن ها دشوار است خودداری نمایید.
در صورت وجود لب پریدگی و یا آسیب ظاهری و خش زیاد در ظروف آرکوپال بهتر است از خرید آن ها خودداری نمایید.
وجود لب پریدگی ها علاوه بر این که باعث می شود باکتری ها و عوامل بیماری زا جمع آوری شوند خطر مجروح شدن لب و دهان را نیز به همراه خواهند داشت و شستشوی این بخش های ظروف غذاخوری آرکوپال اندکی دشوار است.

مطلب پیشنهادی برای شما:   آیا میدانستید دفاع مشروع از علل موجهه جرم می باشد ؟